poniedziałek, 20 czerwca 2011

Wittekerke Witbier, Bavik


Piwo w stylu 16A Witbier z belgijskiego browaru Bavik. 

Kolor: jasno-słomkowe, typowo dla pszenicy: mętne
Piana: jasna, drobno pęcherzykowa, wysoka, zostaje malutki kożuszek do końca
Aromat: na pierwszym planie czuć alkohol oraz cytrusy, aromat trochę jakby ejlowy, kwiatowy, w tle delikatnie chmiel
Smak: z lekka wytrawne, wydaje się być wysoko odfermentowane choć czuć słód pszeniczny, bardzo delikatna gorycz na samym końcu
Wysycenie: średnie, mogłoby być wyższe
Opakowanie: butelka 0,3 na której nie znajdziemy za wiele informacji, estetyka średnio do mnie przemawia

Zdobyte na festiwalu we Wrocławiu. Spodziewałem się jednak czegoś innego. Liczyłem na bardziej intensywny aromat kolendry. Zabrakło nieco również wyrazistego, orzeźwiającego smaku. Jak dla mnie zbyt alkoholowy, może dlatego, że piłem w nieco wyższej temperaturze niż zalecano. Domowy witbier wygrał na całej linii ;-) Ogólnie piwo dobre, ale raczej nie sięgnę za szybko po nie ponownie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz