czwartek, 26 maja 2011

Pinta, Atak Chmielu





Pinta, Atak Chmielu


Piwo w stylu: 14B. American IPA czyli amerykańska wersja IPA - piwa znanego z mocnego akcentu chmielowego. Wyprodukowano w Browarze na Jurze.

Kolor: piękny rubin, klarowne
Piana: jasno beżowa, drobna, szybko opada zostawiając kożuszek

Aromat: karmel i owoce na pierwszym planie, nieco korzenny, gdzieś w tle cytrusy
Smak: żywiczna gorycz długo utrzymuje się w ustach 
(58 IBU) i miesza się z owocami, dodatkowo czuć palone słody, piwo bardzo treściwe

Wysycenie: niskie
Opakowanie: projekt etykiety bardzo mi się podoba, dobrze opisany skład oraz wynik fermentacji, brak dedykowanego kapsla



Ja się jednak nieco zawiodłem na tym piwie. Spodziewałem się mocniejszego aromatu chmielu (brakuje mi nieco cytrusów) oraz mniej treściwego piwa. Wydaje mi się, że bliżej temu piwu do wersji angielskiej IPA. Smakuje nieco zbyt "karmelowo" jak dla mnie. Piękny kolor i odpowiednie wysycenie nie rekompensuje doznań smakowych. Polecam spróbowanie wszystkim wielbicielom chmielowych kompozycji - jest to piwo jedyne w swoim rodzaju, zdecydowanie wyróżniające się na polskim rynku. Czekam niecierpliwie na kolejne warki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz